jonnerik.reismee.nl

Familie Brouwer op bezoek

De laatste week van juli was lekker druk en erg gezellig, doordat Marlouke, LĂ©on, Pepijn en Sepp een week van hun vakantie bij ons aan de Bodensee doorbrachten. Na een lange autorit arriveerden ze zaterdagmiddag 22 juli in Immenstaad waar ze op een vakantiepark verbleven. Wonder boven wonder hadden ze nog genoeg energie over om ons meteen te ontmoeten, dus Erik en ik zijn die middag naar Immenstaad gereden voor een gezellig weerzien. We vinden het echt heel bijzonder dat we zoveel bezoek krijgen en ieder weerzien is op zijn eigen manier weer heel erg leuk. Dit keer werden we begroet door een enthousiast gestuiter van Pepijn en Sepp die na een dag stil zitten waarschijnlijk blij waren dat ze even de benen konden strekken.

De volgende dag (zondag) besloten we te profiteren van het feit dat Erik nog vrij was en van het feit dat het een droge dag leek te gaan worden. We hebben de hele dag met elkaar opgetrokken in de omgeving van onze woning in Möggingen. We hebben een fijne wandeling gemaakt door het dorp en nabij de Mindelsee en hebben 's middags in de tuin van het guesthouse wat badminton gespeeld. Aan het eind van de middag zijn we naar de Buchensee gegaan waar de mannen een duik hebben genomen. Pepijn durfde samen met Léon en Erik zelfs helemaal naar het vlot in het midden van het meer te zwemmen! Marlouke en ik besloten dat we het ook wel af konden met alleen wat pootjebaden. We sloten de dag af met een gezellig etentje in Liggeringen bij een leuk restaurant waar ze flammkuchen (een soort Duitse pizza) als specialiteit hebben.

De daaropvolgende dagen waren helaas een beetje koud en er viel ook vrij veel regen. Erik werd daarnaast ook nog eens ziek, dus moesten we het even wat rustiger aan doen. Donderdag was Erik (net) weer genoeg opgeknapt om er weer een dagje op uit te gaan met de familie Brouwer. We hadden afgesproken om elkaar om 09:30 te ontmoeten bij het Wild- und freizeitpark Allenbach. Volgens de weersvoorspellingen zou het rond die tijd droog worden en ook de rest van de dag droog blijven. Helaas duurde het zo'n twee uur langer voor het echt droog werd, maar dat mocht de pret niet drukken, we gingen er gewoon voor! In het dierentuintje hebben ze verschillende soorten Europese dieren die je ook nog eens mag voeren. Zeker voor kleine kinderen als Pepijn en Sepp is het best indrukwekkend om zo dicht bij grote dieren te kunnen komen. Naast verschillende soorten herten, geiten en wilde zwijnen bezit de dierentuin ook bruine beren en een lynx die zich allemaal erg mooi en van dichtbij lieten bekijken.

Naast de dieren is er in het park ook een grote speeltuin te vinden. 's Middags vermaakten Sepp en Pepijn zich prima op de verschillende glijbanen, wipwappen en schommels. Ze hadden zelfs een hele grote glijbaan waar ook wij (volwassenen) ons even op hebben laten gaan. Achterin het park rijdt ook een open treintje waar we natuurlijk ook een ritje in moesten maken. Rond 15:00 zijn we bij een roofvogelshow gaan kijken. We zagen onder andere heel erg mooi een Siberische oehoe die vlak voor ons op een bankje kwam zitten. Helaas ging al deze opwinding aan Pepijn en Sepp voorbij, zij maakten van de gelegenheid gebruik om even een tukje te doen. We sloten de dag af met een etentje bij het naastgelegen GÀsthaus Möggingen en gingen moe en voldaan naar huis.

Vrijdag was het alweer tijd om afscheid te nemen. Wij werden door Marlouke en LĂ©on getrakteerd op een etentje in Meersburg. Overigens een heel erg leuk stadje waar ik als het even kan graag nog eens wat langer een kijkje zou willen nemen. We hebben heerlijk gegeten en hebben zo met elkaar een hele gezellige week afgesloten.

Jonne