jonnerik.reismee.nl

Op ontdekkingstocht in 'de achtertuin'.

Na een rit van ruim vijf uur komen we op zaterdagmiddag 29 april aan bij Guesthouse Maximum van het Max Planck Instituut voor Ornithologie waar Erik komend jaar aan de slag gaat als post doc. Möggingen ligt er rustig bij en het zonnetje schijnt waardoor alles er extra lieflijk uit ziet. We gebruiken de rest van de dag om ons te settelen in ons appartementje voor de komende weken (waarover later meer).

Vandaag (zondag 30 april) is het fantastisch mooi weer. Aangezien het de rest van de week regenachtig en een stuk kouder wordt, besluiten we het verder uitpakken van onze spullen tot later uit te stellen. Het verkennen van de omgeving is het plan voor vandaag, we willen immers graag weten waar we nou eigenlijk precies terecht zijn gekomen. De ochtend vullen we met een wandeling rond de Mindelsee. Dit 'Naturschutzgebiet' ligt op 5 minuten lopen van het guesthouse. Ik voel me als een kind in een snoepwinkel, wat een fantastisch mooi gebied!! Het zonnetje schijnt uitbundig terwijl wij door kruidenrijke natte graslanden struinen, door bossen dwalen en over het meer turen. We vermaken ons prima met een combinatie van vogelen en vlinderen. Leuke soorten die we tegenkomen zijn onder andere grijskopspecht, middelste bonte specht, vele rode en zwarte wouwen en een koninginnenpage die gewillig op de foto gaat. Het glooiende landschap met de schattige dorpjes met vakwerkhuizen en kerkjes met mooie torentjes dat zich rond het natuurgebied uitstrekt maakt het plaatje compleet. Ik kan niet anders zeggen dan dat we op een erg mooi plekje zijn beland. Ik denk dat we komende weken wel wat vaker een bezoekje aan de Mindelsee gaan brengen.

Na deze stevige wandeling doen we even een kopje koffie bij ons appartementje, waarna we in de auto stappen om een rondje te gaan lopen door een natuurgebied bij Bodman (Bodenseeufer). Ook dit is weer een erg leuk gebiedje. Het enige nadeel is dat inmiddels iedereen besloten heeft dat het te mooi weer is om binnen te zitten, waardoor het heel erg druk is op de wandelpaden en de parkeerplaatsen. ongeacht deze drukte genieten we van de vergezichten die zich zo nu en dan tussen de heuvels door laten zien. Op de voorgrond de Bodensee geflankeerd door groene heuvels met lieflijke dorpjes en dan op de achtergrond de ruige besneeuwde toppen van de Alpen, een fantastisch mooi gezicht! Na deze wandeling besluiten we nog wat te gaan 'toeren' met de auto. We rijden tot aan de grens met Zwitserland in het dorpje Öhningen. Het ontdekken van de wereld achter deze grens bewaren we voor een ander weekend.

De conclusie die we na deze heerlijke dag in de buitenlucht kunnen trekken is dat we in een erg mooie omgeving terecht zijn gekomen. Wij vermaken ons hier wel!

Tim

Wat goed om te lezen dat jullie je wel vermaken daar en wat een mooie omgeving inderdaad! Leuk gescgreven trouwens zus! ???? Have fun samen!

Huib

Lijkt me een mooi vakantie gebied als ik dat zo lees. Fijn hoor.

Sandra

Leuk geschreven! En wat klinkt dat als een mooie omgeving, zeg. Heel veel succes met alles en geniet van dit avontuur.
Jullie hebben er een lezer bij :).