jonnerik.reismee.nl

Pinksterweekend - bezoek uit Nederland!

Na een week onfortuinlijk uitstel hebben Rick & José afgelopen weekend bij ons in de buurt gekampeerd. Helaas was het weer wat minder mooi dan in de week daarvoor, maar dat heeft ons er niet van weerhouden om er een gezellig weekend van te maken met veel buitenactiviteiten. Rick & José arriveerden zaterdagmiddag onder zomerse omstandigheden. Aangezien zij een lange rit achter de rug hadden en het nogal warm was besloten we het rustig aan te doen en wat verkoeling te zoeken in de Bodensee. We hebben bij Bodman in de Bodensee gezwommen en van het zonnetje genoten. Die avond sloeg het weer om en kregen we flink wat onweer en regen te verduren. Gelukkig bood een overkapping op de camping een mooie schuilplaats om de dag af te sluiten met wat spelletjes bij kaarslicht.

De volgende ochtend was het helaas nog steeds regenachtig. Tussen de buien door hebben we verschillende leuke ‘vogelplekjes’ in de omgeving bezocht. ’s Middags werd het droog en hebben we een heerlijke wandeling gemaakt in het gebied rond de Mindelsee. Dit keer waren het niet de vogels, maar de vlinders en libellen die de meeste aandacht voor zich opeisten. We zagen bijvoorbeeld bosbeekjuffers en purperstreep parelmoervlinders. Aangezien het na het avondeten nog steeds mooi weer was hebben we de avond en het begin van de nacht besteed aan een wandeling in het donker, op zoek naar nachtdieren. Helaas lieten de doelsoorten zich niet zien. Wel hebben we een aantal reeën gezien en gehoord (wat een ongelofelijk geluid maken die beesten!) en ook een aantal jonge ransuilen.

Op tweede pinksterdag hebben we het lekker rustig aangedaan. ’s Ochtends was het droog en hebben we gewandeld in het natuurgebied bij Bodman. Daar vonden we onder andere een kwak en ontdekten we een aantal weilanden vol met grote pimpernel. Wie weet vinden we daar dit voorjaar een keer het pimpernelblauwtje. ’s Middags werd het wisselvalliger, waardoor we ook wat tijd hebben besteed aan het spelen van spellen terwijl we wachtten tot de bui over zou zijn. De droge momenten besteedden we wederom aan de Mindelsee op jacht naar mooie soorten en foto’s. De dag werd afgesloten met een bezoek aan een aantal jonge vosjes die Rick & José de dag ervoor al hadden gevonden en die zich wederom leuk lieten zien. De beestjes verblijven vlak bij ons huis, net buiten Möggingen.

Zo kwam er een einde aan een heel gezellig weekend. Doordat wij in de afgelopen jaren enkele keren met Rick & José op vakantie zijn geweest voelde het voor ons zodra zij arriveerden aan alsof we op vakantie waren. Toch wel bijzonder om dat gevoel te hebben terwijl je eigenlijk ‘gewoon thuis’ bent.

Jonne

jodi

Misschien zitten die vosjes er nog als wij komen!!!

Jonne

Wie weet, dat zou wel leuk zijn. We houden het in de gaten.

Huib

Dat is een gezellig weekend geweest.

Willy Kroon

Hoi Jonne, wat leuk om op deze manier jullie belevenissen te volgen !
En....... wat een leuke manier van schrijven !
We missen je wel hoor op Sound of Joy !!!
Maar och, wat is een jaar ? ????
Groetjes uit Almkerk

Arja

Hoi lieve Jonne en Erik, Al je stukjes gelezen. Het lijkt me prachtig waar jullie nu wonen en fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Denk vaak aan jullie xx voor allebei. Liefs en groeten van Arja en natuurlijk ook van Arie!